La Federació ACELL celebra amb esportistes, entitats i administracions els 35 anys dels primers Jocs Special Olympics a Catalunya .

Amb l’auditori del Museu Olímpic i l’Esport de Barcelona ple, la Federació ACELL reparteix reconeixement a tots els que fan possible els Jocs: esportistes, empreses col·laboradores i patrocinadors, mitjans de comunicació i administracions públiques.

La Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual, la Federació ACELL, celebra els 35 anys dels primers Jocs esportius per a persones amb discapacitat intel·lectual organitzats a Catalunya posant èmfasi en els que ho fan possible: esportistes, organismes públics, empreses i famílies. Pepa Muñoz, presidenta de la Federació ACELL, ha donat la benvinguda als assistents en el Museu Olímpic i de l’Esport, durant la tarda de dimarts 14 de novembre, reconeixent “l’esforç que hi ha darrere de la nostra història de lluita per una societat inclusiva”.

Un públic coral va omplir l’auditori del Museu Olímpic, ple de simbolisme i emocions. El conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, l’honorable senyor Carles Campuzano i Canadès, i la consellera de Presidència de la Generalitat, l’honorable senyora Laura Vilagrà Pons, van assistir a l’acte, entremig d’esportistes, representants de clubs, d’administracions locals i empreses que col·laboren i patrocinen els Jocs Special Olympics.

La presidenta de la Federació ACELL va recordar de forma emotiva el llegat dels primers esportistes i organitzadors, entre ells Joan Escolà, Josep Maria Solé i Josep Pijoan. Així mateix, també va posar en valor la gran tasca de Francesc Martínez de Foix que va liderar la Federació durant vint anys i va treballar incansablement per construir la Federació ACELL i la instauració dels Special Olympics a Espanya i Catalunya, i el lideratge i la constància de l’expresidenta Marina Gómez que va dirigir ACELL des del 2017 fins al juny del 2023.

Pepa Muñoz va posar l’accent en la que es fa des de la Federació. “Els Jocs són la part més visible de la feina que fem des de l’ACELL. Entre Jocs i Jocs garantim que hi hagi lligues i campionats perquè els esportistes pugueu gaudir de l’esport i competir en igualtat”. La presidenta va remarcar l’esforç que fan els Clubs d’arreu de Catalunya i la feina dels entrenadors i entrenadores. Tampoc es va oblidar de l’equip tècnic d’ACELL o els de Special Olympics, així com dels voluntaris, els equips de les escoles, entitats, llars, centres ocupacionals, CETS i, sobretot, a les famílies “que acompanyen incansablement a tots els campionats”.

Josep Maria Soro, periodista de TV3 i director de TEBVist, i Maria Arenas, guionista i presentadora del mitjà TEBVist, la primera televisió online inclusiva, van guiar l’entrega de reconeixement a totes les esferes que fan possible els Jocs. Per la tarima de l’auditori del Museu Olímpic van passar esportistes, representants d’empreses vinculades a la Federació ACELL i als Jocs Special Olympics, així com representants d’ajuntaments i organitzacions públiques que fan possible la celebració dels Jocs.

La jugadora de bàsquet Paola Manjón,  or en els Special Olympics de Berlín 2023 amb la selecció de bàsquet unificat, va concloure l’acte en representació de tots els esportistes d’ACELL. Durant la seva intervenció va recordar “la primera vegada que vaig participar en uns Jocs i aquella sensació de superar els meus propis límits”. També va reflexionar sobre el valor dels Jocs, “a través dels Jocs i els valors olímpics hem après que les victòries són molt més que una medalla, representa l’amistat, el respecte i el suport que compartim”. Així va instar als assistents a “treballar plegats per construir un món molt més inclusiu”.

El conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano i Canadès va recordar la importància de l’esport per a la salut i com els Jocs obren una finestra cap a l’exterior. Mentre que l’honorable senyora Laura Vilagrà Pons, consellera de Presidència de la Generalitat, assenyalar la importància dels Jocs com a motor de transformació per a la inclusió, per al benestar i per deixar enrere la discriminació.

La celebració va concloure amb l’entrega de la bandera de Special Olympics per part de Miquel Segarra, president de Special Olympics Espanya, a l’esportista de la Federació ACELL, Paola Manjón com a símbol de la reafirmació del compromís de la Federació ACELL amb els Special Olympics i amb l’esport com a element cabdal de la lluita de la Federació per una societat inclusiva.