Sant Just Desvern acull per sisè any consecutiu el Campionat Escolar de Catalunya de Bàsquet de la Federació ACELL.

Més de 260 esportistes de centres de tota Catalunya van participar ahir a la XLIII Jornada Escolar de Bàsquet.

El torneig va començar a les 11 h del matí i es va celebrar al Complex Esportiu Municipal La Bonaigua. Va comptar amb la participació de 266 esportistes de 15 escoles arreu Catalunya: Llar de Sant Josep, Maria Felip Duran, La Ginesta, Ramon Suriñach, Club Esportiu Solc, C.E. Alba Reus, C.E.E. Tilmar, C.E.E. Ventijol, Barcanova, Xaloc, Les Aigües, C.E.E. Horitzó, Crespi, Can Vila i C.E.E. Font De L’abella.

Els partits es van jugar a les pistes 1, 2 i 3 de les instal·lacions mentre les pistes 4, 5 i 6 van ser disposades per a les proves individuals i adaptades.

Un Campionat on la motivació, mentalitat, actitud i sobretot esportivitat van ser la nota predominant de la jornada. Tots i totes les esportistes van ser premiades segons classificació i participació. L’entrega de trofeus es va realitzar en acabar la competició a les 14 h i els i les participants van rebre un obsequi per part de l’Ajuntament.

Els premis van ser lliurats per l’alcalde de Sant Just Desvern, Joan Basagañes, el representant Territorial d’Esports a Barcelona de la Generalitat de Catalunya, Josep March, Janaina Dolzan en representació de la Fundació Johan Cruyff i Toni Garrich, vicepresident de la Federació.

També pel regidor d’Esports de l’Ajuntament de Sant Just Desvern, Antoni Collantes; la regidora d’Acció Social, Isabel Darder; el regidor d’Educació, Just Fosalva i Joan Lluís Monteys, membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL.

El vicepresident de la Federació, Toni Garrich, dirigint-se al públic assistent va agrair la col·laboració de les institucions públiques, el de la Generalitat de Catalunya i el d’Ajuntaments com el de Sant Just Desvern que porta sis anys com a seu d’aquest Campionat Escolar. Així també va agrair la feina de l’equip tècnic i de voluntariat que van rebre un gran aplaudiment:  “Tot això és impossible si no hi ha al darrere una organització tècnica i imprescindiblement voluntaris”.

L’alcalde va felicitar a tots els jugadors i jugadores a més dels entrenadors, monitors i equip de voluntariat incidint sobretot en felicitar a totes les persones que treballen dia a dia a favor de la inclusió. A més, va reafirmar la col·laboració per part de l’Ajuntament en la competició: “La diversitat ni s’ha d’ignorar ni s’ha de matar. La diversitat s’ha de visualitzar i s’ha d’integrar i sempre que hi hagi iniciatives destinades a què la diversitat s’integri i es visualitzi tindreu a l’Ajuntament de Sant Just al vostre costat. Gràcies i fins a l’any que ve.”

Aquesta Jornada compta amb col·laboració de la Fundació Johann Cruyff i l’Ajuntament de Sant Just Desvern i amb el suport de la Generalitat de Catalunya. També va comptar amb la gran col·laboració dels equips de voluntariat de Fundació La Caixa i L’Institut Europa de Bellvitge.

Les pròximes Jornades Escolars seran de Natació i es faran al Prat de Llobregat el dia 07 de març.