Relleu a la presidència de la Federació ACELL.

L’assemblea de la nostra Federació ha donat llum verda al relleu de la presidència, d’acord amb el previst a l’inici del mandat.

Pepa Muñoz, directora de comunicació del Grup Cooperatiu TEB i vicepresidenta fins ara de l’ACELL, assumeix la presidència, agafant el relleu de Marina Gómez, que ha estat al capdavant de la Federació durant els darrers 6 anys i ha copresidit els Jocs Special Olympics d’Andorra 2018 i els de Granollers 2023.

“Tenim molts reptes per endavant i el principal té a veure amb conscienciar la societat que ha de fer passes per esdevenir inclusiva, també en l’esport”, explica Pepa Muñoz. “L’esport i el lleure són activitats clau, juntament amb el treball o la vida independent, per garantir la inclusió i la Federació som un dels motors per aconseguir-ho”

L’ACELL és l’entitat especialitzada que organitza i regula la pràctica esportiva per a les persones amb discapacitat intel·lectual. Està formada per 122 clubs d’arreu de Catalunya que aglutinen esportistes de 18 disciplines esportives que al llarg de l’any participen en la Lliga i en més de 15 campionats nacionals i 20 territorials. A més, la Federació contribueix a organitzar un dels esdeveniments més esperats per als esportistes: els Jocs Special Olympics.

“Els Jocs són un esdeveniment de màxima rellevància, que apleguen 1500 esportistes competint durant 4 dies, i per això ens vam marcar els darrers Jocs de Granollers com a espai clau per culminar el relleu  de manera coordinada”, explica Marina Gómez que ha combinat les funcions de presidència amb la seva feina de directora tècnica d’Acció comunitària de la Fundació Aspronis.

L’assemblea ha agraït a Marina Gómez el seu compromís amb la Federació i, sobretot la seva fermesa a l’hora de reivindicar els drets de les persones amb discapacitat a practicar esport amb igualtat d’oportunitats. “Tot i que no estaré en el dia a dia de la Federació, mantinc el meu compromís amb la Junta i la comissió delegada per continuar donant suport a l’esport per a la inclusió”, afirma Marina Gómez.