Presentació del “Total Padel Tour” – Un Circuit de pàdel federat per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual

Barcelona, 26 d’abril de 2024 – Aquest matí, la Federació ACELL i l’Associació Esportiva Nacho Juncosa, amb el suport principal de la Secretaria Gral. de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, han donat a conèixer el “Total Padel Tour”, un circuit de pàdel federat exclusivament per a persones amb discapacitat intel·lectual. La presentació d’aquest esdeveniment ha tingut lloc a la Sala Moner de les oficines de la UFEC.

La presentació ha estat marcada per la presència destacada de Gerard Esteva, president de l’UFEC; Nacho Juncosa, president de l’Associació Esportiva Nacho Juncosa i Pepa Muñoz, presidenta de la Federació ACELL.

Gerard Esteva ha iniciat l’acte amb paraules que ressalten el paper transformador de la Federació ACELL: “ACELL és una capacitat transformadora, d’empoderament, de capacitat de teixir, d’empatitzar, de visibilitzar, de créixer i, per tant, de fer un País millor i més feliç (…) Només donar-vos la benvinguda des d’aquesta casa que és casa vostra. Teniu tot el suport, tota la nostra vocació està entregada a què els vostres propòsits siguin i es facin realitat.”

El “Total Padel Tour” neix amb l’objectiu de crear una lliga esportiva de pàdel on puguin participar esportistes amb discapacitat intel·lectual. Aquest any, per marcar el començament del projecte, s’ha organitzat un circuit de tres jornades exclusives per a esportistes federats de la Federació ACELL. A més, per promocionar aquest circuit, es concedeix una subvenció als clubs participants.

Nacho Juncosa ha explicat els fonaments del projecte i les seves perspectives de creixement: “Creiem que és un projecte amb un gran potencial de creixement.”

Pepa Muñoz ha afegit: “Per a nosaltres, aquest projecte representa una oportunitat per avançar i apropar un esport que fins ara les persones amb discapacitat intel·lectual no havien practicat en gran nombre. És una oportunitat per a la inclusió i què els nostres esportistes formin part de projectes més amplis.”

El circuit es compon de tres nivells: inicial, intermig i avançat, seguint el reglament internacional de pàdel (FIP), amb una única adaptació al nivell inicial que permet als esportistes realitzar doble bot. La primera jornada va tenir lloc el 13 d’abril al Club de Tennis Andrés Gimeno de Castelldefels, amb la participació de 5 clubs esportius més: C.E. Alba, TEB, C.E. L’Estel, C.E. El Vilar i C.E. Slaloom i Boccia.

Les pròximes jornades comptaran amb la col·laboració dels clubs amfitrions i se celebraran el:

4 de maig: Club de Tennis Malgrat, Malgrat de Mar.

8 de juny: Club Tennis Balaguer, Balaguer.

Cada jornada conclourà amb una cerimònia d’entrega de medalles en funció de la classificació obtinguda. A l’última jornada del circuit, es lliurarà un trofeu al club amb la puntuació més alta de les tres jornades del “Total Padel Tour”.

En aquesta primera edició, el circuit ha arribat a esportistes de les 4 províncies de Catalunya, amb una participació total d’aproximadament 110 persones.

Us convidem a seguir de prop els esdeveniments del “Total Padel Tour” i a unir-vos a nosaltres en aquest projecte. Junts, estem reescrivint les regles del joc en el món del pàdel inclusiu.

Pàgina web: https://totalpadeltour.com/

Acceptar