Presentació del Campionat de la R.T. de Barcelona d’Atletisme a Vic

El proper diumenge 29 de maig Vic acollirà la 19a edició del campionat territorial de Barcelona d’Atletisme per a persones amb discapacitat intel·lectual. Un campionat que s’organitza des de la Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual (ACELL) i que compta amb el suport i col·laboració de l’Ajuntament de Vic.

El regidor d’esports, Titi Roca Bigas, ha ressaltat que aquest campionat posa de manifest el treball que es fa des de l’Ajuntament per oferir la pràctica esportiva a tothom. “Vic treballa per consolidar-se com a ciutat amb qualitat de vida i acollim aquest campionat esportiu per promocionar la pràctica esportiva com una eina de salut per a tothom”, ha afegit.

El campionat tindrà lloc durant tot el matí a les pistes d’atletisme de la zona esportiva municipal. S’hi disputaran proves de llançament de pes, relleus, curses assistides i de curta distància adaptades a cada persona.

Per la seva banda, la presidenta de la Junta Territorial de Barcelona de la Federació ACELL, Mercè Cuberta Fauria, ha exposat que no es tracta d’una competició de rivalitat i per això cada prova tindrà un podi de vuit, on s’hi entregaran medalles de participació esportiva a tothom qui hi participi. “L’objectiu és posar en valor l’esforç que fa cada participant durant les proves i, també, durant tot l’any en els entrenaments”, ha remarcat conclòs.

El president de Club Atlètic Vic, Xavier Sagrera Rius, ha recordat que el club i la ciutat sempre estan a disposició de campionats d’aquestes característiques “per ajudar, col·laborar i sumar esforços per fer l’esport més accessible”.

Al campionat hi participaran una seixantena de persones de sis clubs diferents del territori, entre els quals hi ha 6 participants de la Fundació Sant Tomàs de Vic.