Presentació al Palau de la Generalitat dels Jocs Special Olympics Granollers 2023.

Aquest matí s’ha dut a terme al Palau de la Generalitat la presentació dels Jocs Special Olympics 2023, que tindran lloc a Granollers del 30 de març al 2 d’abril de 2023. Un esdeveniment que promourà l’esport i servirà d’altaveu per a les persones amb discapacitat intel·lectual.

L’esdeveniment esportiu, organitzat per Special Olympics Catalunya, l’Ajuntament de Granollers i la nostra Federació té l’objectiu de promoure la igualtat i la inclusió.

L’acte va comptar amb les paraules de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà i Pons, i el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadés. També amb les de Sergi Grimau, president de Special Olympics Catalunya, Álvaro Ferrer, primer tinent d’alcalde de Granollers i la nostra presidenta, Marina Gómez.

Tanmateix es va presentar l’espot televisiu dels Jocs que té com a protagonistes els i les atletes que participaran en els Jocs. Sota el lema “Encén la teva flama”, la campanya de difusió – duta a terme per l’agència de publicitat, Ogilvy – anima a les persones a sumar-se i viure l’experiència dels Jocs.

Enguany, seran 14 les disciplines esportives que es disputaran a Granollers amb més de 1500 esportistes amb discapacitat intel·lectual d’arreu del món.

Paral·lelament al calendari competitiu, els Jocs també contemplaran una programació que facilitarà la participació de la ciutadania amb els Jocs.

El paper imprescindible dels voluntaris

La participació del voluntariat és una peça clau pels Jocs Special Olympics. En la que s’esperen més de 600 persones que hi participaran de manera no lucrativa per donar peu a un projecte no només esportiu, sinó també social.

Oferiran suport als equips, esportistes, a les activitats de promoció i a totes les activitats paral·leles durant els quatre dies que es duran a terme els Jocs.

Els Jocs i la Torxa

La involucració de la ciutadania i de les ciutats de Catalunya són un element clau per les entitats organitzadores. De tal manera, la Torxa dels Jocs recorrerà quinze poblacions catalanes una setmana abans de l’acte inaugural de la dotzena edició. Les ciutats per les quals passarà la Torxa són La Seu d’Urgell i Andorra la Vella (seus de l’anterior edició del 2018), Barcelona, Lleida, Girona, Tarragona, Amposta, Mataró, Figueres, Lloret de Mar, Calella, Badalona, Sant Just Desvern i Granollers.

Una imatge molt special

La identitat de la marca dels Jocs va sorgir d’una col·laboració de l’Agència Ogilvy i els i les esportistes, que mitjançant un workshop van dur a terme el logo dels Jocs Special Olympics.

Els i les atletes com a protagonistes ha estat el tret identitari del relat de la campanya d’aquest 2023, ja que també han estat ells i elles qui han protagonitzat l’espot televisiu. Amb una imatge urbana, moderna i enigmàtica, l’espot ens mostra els participants dels Jocs acompanyats del poema “Fuegos” d’Eduardo Galeano.