Per primera vegada, el telenotícies de TV3 va tenir de presentadors convidats: tres persones amb discapacitats intel·lectuals.

Aquest diumenge, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el “TN vespre cap de setmana” va ser coeditat i copresentat per persones amb discapacitats intel·lectuals.

Es tracta d’una iniciativa pionera a escala internacional. D’aquesta manera els Serveis Informatius de 3Cat es van sumar a la commemoració del 3 de desembre.

Els tres presentadors convidats es van afegir a l’equip habitual del “TN cap de setmana”: Beatriz Ruiz i Cristian Garcia, a la informació general, i Isabel Guinaldo, a les notícies d’esports, van compartir plató amb l’equip del telenotícies, format per Ramon Pellicer, Cristina Riba, Artur Peguera i Dani Ramírez.
Es tracta de 3 copresentadors amb experiència en el món del periodisme: Beatriz Ruiz és redactora del projecte Èxit21, de la Fundació Catalana síndrome de Down, i Cristian Garcia i Isabel Guinaldo formen part de l’equip de TEBVist, del grup cooperatiu d’inclusió social TEB.

Així mateix, el telenotícies va tenir, a més dels copresentadors, 12 persones amb discapacitat intel·lectual com a editores convidades que van proposar els temes dels reportatges i supervisar la feina dels periodistes.

Les idees de les peces informatives van sorgir en reunions de grup, organitzades per la federació d’entitats Dincat arreu del territori, amb la participació de la Fundació Aspros (Lleida), Fundalis (Tarragona), Fundació El Maresme (Mataró), AcidH (Barcelona) i Fundació MAP (Ripoll). De la informació esportiva, ens van ocupar la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL).

D’aquesta manera, els periodistes de TV3 van entrevistar al club de bàsquet S.E.S.E. Special, que a més de jugar a les nostres lligues competeix a la Lliga Sènior del Consell de l’Escolar amb persones sense discapacitat.

Volem agrair a Dincat per deixar-nos col·laborar en aquesta gran iniciativa!

Lectura Fàcil

Totes les peces van ser escrites i llegides amb el format de lectura fàcil, un mètode que fa que els textos siguin fàcils d’entendre per a les persones amb dificultats de comprensió.
Els textos van ser revisats i adaptats pel projecte Fàcilment, del Grup Cooperatiu TEB, per assegurar-ne una comprensió més bona.

Aquest pas per la televisió pública és un gran pas per a la visibilitat del col·lectiu i una gran forma de trencar fronteres. Gràcies a tots i totes les que l’heu fet possible!