La selecció catalana de futbol sala de la Federació ACELL guanya la 13a edició del Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona.

La 13a edició del Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona de Futbol sala va tenir lloc aquest cap de setmana a Mundet. Enguany, van participar esportistes de les delegacions de Special Olympics Dinamarca, Special Olympics França, Amistad Madrid i la Selecció catalana de la Federació ACELL, com amfitriona.

Aquesta serà l’11a vegada que les 13 edicions que la selecció catalana s’emporta el trofeu a casa.

Aquesta competició, organitzada per la Federació ACELL amb la col·laboració de Special Olympics Espanya i l’Ajuntament de Barcelona té com a objectiu fomentar l’esport per a persones amb discapacitat intel·lectual, així com fomentar la companyonia de les diferents delegacions nacionals i internacionals. Les delegacions que participen en aquesta edició són: Special Olympics Dinamarca, Special Olympics França, C.D.E. Amistad Madrid i la Selecció de Catalunya.

La competició va durar dos dies i va tenir lloc a les instal·lacions del CEM Mundet de Barcelona, dissabte matí i tarda i diumenge matí. El format del trofeu ha estat de lligueta entre els quatre equips.

Rere els partits, les delegacions van gaudir d’activitats de lleure com una visita al Museu i a l’Estadi del RCD Espanyol i un sopar de germanor de delegacions on van rebre una placa del trofeu com a rècord de la competició d’enguany.

El lliurament de trofeus es va realitzar diumenge rere finalitzar els partits en presència la presidenta de la Federació, Pepa Muñoz i Alvaro Zorillo en representació de la Federació Catalana de Futbol. Així mateix, diversos membres de la Junta Directiva de la Federació com Xavier Ferrer, Víctor Fernández, Joan Lluis Monteys i Leonor Castillo.

Es va atorgar per part de la Federació el trofeu Fair Play, Francesc Martinez Foix a l’esportista Aïcha de Special Olympics França i després es va premiar a les delegacions quedant en quart lloc, Special Olympics França, en tercer lloc, Amistad Madrid i Special Olympics Dinamarca i la selecció catalana en segon i primer lloc respectivament.

En acabar el lliurament de trofeus, l’Ajuntament de Barcelona va organitzar una rebuda pels i les esportistes al saló dels cent on van ser rebuts per les autoritats abans esmentades i per la regidora de Salut, Marta Villanueva i la nostra presidenta, Pepa Muñoz que van dirigir als jugadors/es unes paraules.

Pepa Muñoz: “Els esforços no sols poden estar del costat de les persones amb discapacitat que ja el fan. Que ja superen cada dia molts obstacles. La societat, la ciutat ha de ser més inclusiva, ha de ser més accessible, ha de generar igualtat d’oportunitats.”
Dirigint-se a la regidora:
“Compteu amb nosaltres, som una entitat que ara mateix aconseguim que 3000 esportistes en tot Catalunya gaudeixin de l’esport en igualtat d’oportunitats i quedem a la disposició de la ciutat per a continuar treballant per aquesta societat més inclusiva.”

La regidora va agrair a la Federació la seva feina en donar visibilitat a les persones amb discapacitat i va donar l’enhorabona als equips allí presents:

Marta Villanueva: “Soc conscient que queda molta feina per fer i des de les administracions hem de ser els primers a acompanyar iniciatives com aquestes. Tornejos com el d’aquest cap de setmana ajuden a donar visibilitat al col·lectiu a través de valors que transmet l’esport com la companyonia, la cohesió i sobretot la superació a través del treball en equip. Felicitar els campions d’aquesta edició, però també a la resta d’equips perquè amb torneig com aquest guanyem tots i totes.”

La rebuda va acabar amb un aperitiu per acomiadar els i les esportistes participants d’aquesta 13a edició del Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona. Una competició internacional adaptada que se celebra cada any organitzada per la nostra Federació per a fomentar l’esport inclusiu.