Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

El dia 3 de desembre és el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, un dia per reivindicar els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i altres discapacitats.

L’objectiu de la celebració internacional del Dia de les Persones amb Discapacitat, establerta per l’Assemblea General de les Nacions Unides, és prendre consciència de la situació de les persones amb diferents capacitats i lluitar per aconseguir millorar la qualitat de vida i la igualtat d’oportunitats dins la societat.

Per tal de commemorar aquest dia, les 4 federacions esportives catalanes ens vam reunir el matí del 3 de desembre per realitzar la tradicional ofrena floral al monument de Superació dels esportistes amb discapacitat. Les federacions esportives del sector com FCEDFFECPC i FCECS van ser presents així com membres de la nostra Junta Directiva i alguns esportistes de les Federacions.

Acció a Barcelona

El dia 30 de novembre les 4 federacions esportives catalanes van celebrar clínics a les instal·lacions del CEM Mundet. D’aquesta manera, cada Federació va portar als seus monitors i monitores perquè els i les participants puguin aprendre com funciona l’esport adaptat a cada Federació.

Acció a Tarragona

L’estrena de Lliga Interclubs de Bàsquet de Tarragona a Valls va ser un èxit. El torneig de bàsquet inclusiu es va jugar en el marc de la celebració de la 12a Setmana de les Capacitats que du a terme Valls, una setmana amb la programació plena: esports, tallers, actes culturals i xerrades divulgatives.
Rere els partits, els i les nostres esportistes van llegir el manifest del 3 de desembre per reivindicar la lluita per una societat i un esport més inclusiu.