Crit d’alerta: Les federacions catalanes diuen NO a la nova llei de l’esport estatal!

Les federacions catalanes diuen NO a la nova llei de l’esport estatal.

Les federacions catalanes, representades en la Unió de Federacions Esportives Catalanes (UFEC) es van reunir aquest dimarts per mostrar la seva oposició a la nova Llei de l’esport aprovada al Congrés.
L’acte es va dur a terme a l’Estació del Nord de Barcelona amb la participació dels presidents de les 71 federacions catalanes i representants de la Cufade (Confederació de Federacions Autonòmiques) integrada per federacions basques, aragoneses i de Castella i Lleó.
Les queixes principals presentades són per l’eliminació del reconeixement internacional de l’esport català, els abusos econòmics per part de les federacions espanyoles i el fet que aquestes no comparteixen recursos amb les federacions autonòmiques.
En aquest acte també es va demanar la implicació urgent del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès per parar-li els peus a la nova llei que encara ha de ser aprovada pel Senat.
“Demanem al president Aragonès que defensi la projecció internacional de l’esport català, l’organització d’esdeveniments internacionals per les nostres entitats i les entitats esportives catalanes del que pretén ser un espoli fiscal injust i nefast. L’interpel·lem perquè assumeixi la responsabilitat i s’impliqui en la lluita per defensar l’esport català contra la nova llei de l’esport estatal. Li demanem una reunió urgent per traçar estratègia conjunta perquè no és només un atac a l’esport català, sinó també al model estatal autonòmic, al país i a les seves llibertats. “Unides defensarem l’esport de base i l’esport català” va expressar a l’acte Gerard Esteva, el president de la UFEC qui també afirma: “Aquesta llei ens vol ofegar per dalt i per baix i és una amenaça de mort per a l’esport català”

Per les federacions catalanes aquesta nova llei suposa retrocedir als temps de la dictadura pel seu alt grau d’intervencionisme estatal i que no es respectin les competències autonòmiques.

La Sra. Mayte Lleti, membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL va anar a aquest acte en representació de la nostra federació per dir No a l’amenaça que aquesta llei de l’esport suposa.