Campionat Special Olympics Alemanya

Del 17 al 25 de juny es va celebrar a la ciutat de Berlin el Campionat de Special Olympics Alemanya, amb la participació de diferents països, més de 4000 esportistes repartits en més de 20 disciplines esportives, preparant al Mundial Special Olympics 2023 que es farà en aquesta ciutat.

L’equip català de Basquet Unificat que representava a la Selecció Espanyola de Bàsquet va ser el campió del màxim nivell (1) d’aquests Jocs.

Els dos primers dies van fer un “Host Town” i van poder veure una mica la ciutat. El tercer dia van aprofitar l’únic entrenament que van tenir a les pistes de joc on es jugava la competició (Instal·lació Messe). Ho van aprofitar al màxim ja que al final van poder tenir més de dues hores d’entrenament. En aquest recinte es feien també les disciplines esportives  de Bàdminton i Judo.

El següent dia va començar la competició amb partits preliminars entre els equips participants. En la modalitat de Bàsquet Unificat hi havia un total de 9 equips participants.

Després dels partits preliminars van gaudir d’un dia més per veure la ciutat de Berlin, esperant el començament de la competició.

L’organització ens va col·locar el Nivell I, amb un grup de 4 equips sistema lligueta i que el dia final es jugava el partit final entre el primer i el segon classificat i un altra partit entre el tercer i quart classificat.

Gran nivell de joc assolit des del primer partit pels nostres jugadors, amb jugades i moviments de pilota.

Els resultats van ser:

Unifield Basquet Essen 11 – S.O Espanya 30

S.O. Bèlgica 15 – S.O. España 25

Unifield Hagen 26 – S.O.España 37

La final va ser S.O. Bèlgica 12 – S.O. Espanya 22

Gran ambient entre tots els jugadors de l’equip. Responsabilitat individual i metes col·lectives, compromís, companyerisme, esforç, …

Volem agrair a tots els jugadors Unificats la seva participació esperant que per ells hagi estat una experiència que mai oblidaran.

Crònica de José Miguel Esteller