Balaguer acull a més de 450 esportistes al Campionat de Catalunya de Bàsquet de la nostra Federació.

Ahir Balaguer va acollir la 32 edició del Campionat de Catalunya de Bàsquet de la Federació Catalana per a persones amb discapacitat intel·lectual (ACELL). El torneig va reunir a més de 450 esportistes d’arreu el territori català. Es tracta del tercer any consecutiu que la competició se celebra a Balaguer.

Aquest diumenge 3 de març es va celebrar el Campionat de Catalunya de Bàsquet de la Federació ACELL al Pavelló 1r d’octubre i el Pavelló INCAPSA de Balaguer. El torneig va començar a les 10 hores del matí i va durar fins a les 17:30 h de la tarda, tenint un descans pel mig de 14 h fins a les 15 h.

En el campionat van participar 451 jugadors i jugadores de 29 clubs de tota Catalunya. Un total de 47 equips que van competir en diferents categories en funció de les seves capacitats. El torneig va comptar amb proves adaptades a més de la competició entre equips.

Es tracta d’una competició on els i les esportistes van poder demostrar les habilitats per què treballen als entrenaments i una ocasió on realçar la importància que té l’esport com a eina d’integració, educació i realització personal.

Enhorabona a tots i totes les jugadores! Les sèries de proves es van premiar amb medalles segons classificació i participació rere acabar la primera part del torneig. En acabar l’últim partit es van lliurar els trofeus de la competició entre equips. L’entrega de premis es va realitzar de la mà del diputat d’Esports a Lleida, Òscar Martínez; la Paera en Cap de Balaguer, Lorena Gonzáles; Lourdes Tavetllat, representant territorial de l’Esport a Lleida i Anna Pamiès, presidenta R.T. Lleida de la Federació ACELL.

Així també per Anna Profitós, regidora d’Educació, Infància i Igualtat de la Paeria de Balaguer i Laia Vilardell Garcia, regidora d’Esports i Afers Socials. Cristina Sánchez, representant de la Federació Catalana de Bàsquet a Lleida; Jero Martínez, president del Club Bàsquet Balaguer; Rosa Maria Pla, presidenta del Club Esportiu L’Estel; Manel Algeciras, director gerent de la Federació ACELL i Mayte Lleti i Ferran Delgado, membres de la Junta Directiva.

La nova imatge:

Es tracta de la 1a competició amb un nivell de participació tan alt en què la Federació va estrenar la nova imatge “Federació ACELL- Special Olympics” a la seva pantalla, com a símbol de reafirmació del compromís de la Federació amb Special Olympics formant part del moviment internacional.

Una imatge que fa mostra de la unió de totes dues organitzacions amb l’esport com a element cabdal de la lluita per una societat inclusiva.

Una imatge utilitzada per la Federació a partir de la celebració dels 35 anys dels primers Jocs Special Olympics organitzats a Catalunya on el president de Special Olympics Espanya, Miquel Segarra, va fer entrega de la bandera del moviment Special Olympics a Paula Manjón, esportista de la Federació ACELL com a símbol d’unió en la lluita per la inclusió en l’esport.

Aquest  XXXII Campionat de Catalunya va comptar amb la col·laboració de la Paeria de Balaguer, el Club Esportiu l’Estel, la Federació Catalana de Bàsquet R.T. Lleida, el Club Bàsquet Balaguer i Torrons i Mel Alemany. Així també amb el suport del Consell Català de l’Esport i la Diputació de Lleida.

També amb la col·laboració de l’equip de voluntariat del Club Bàsquet Balaguer i l’Escola Vedruna, els quals van dur a terme les tasques de suport derivades del torneig com cronometratge, actes dels partits o avituallament.

Gràcies a la sinergia de tots i totes, aquesta 32 edició del Campionat de Catalunya de Bàsquet va ser un èxit.