Acte de presentació de Granollers com a seu dels Jocs Special Olympics 2023.

Avui s’ha celebrat l’acte de presentació dels Jocs Special Olympics 2023 i de Granollers com a seu de aquesta 12a edició (La ciutat ja va acollir la 4a edició dels Jocs l’any 1994.)

Els Jocs, organitzat conjuntament per Special Olympics Catalunya, l’Ajuntament de Granollers i la nostra federació comptaran amb la participació de 1.500 esportistes i 14 disciplines

Del 30 de març al 2 d’abril, 1.500 esportistes catalans, espanyols i internacionals competiran en diversos equipaments esportius municipals i espais de la ciutat i en una quinzena de disciplines esportives: bàsquet, floor ball (hoquei), petanca, ciclisme, programa YAP (per a infants), tenis, natació, tenis taula, handbol, futbol a 5, futbol 7, atletisme, bàdminton, gimnàstica, pàdel, esgrima i rugby.La cobertura de les diferents competicions s’emetrà en streaming per tal de facilitar el seguiment als familiars dels participants; així com també es promocionarà la modalitat d’esports unificats, per tal de fomentar la igualtat i la inclusió.Paral·lelament al calendari competitiu, els Jocs també contemplen una programació amb activitats que facilitaran la participació ciutadana, i amb la que es promourà la integració i la conscienciació social. A més a més, s’implantarà un programa de voluntariat que donarà oportunitats a tothom, i un altre de formació per a centres de secundària amb l’objectiu d’ajudar a entendre la normalitat de la discapacitat intel·lectual.

El voluntariat, peça clauEl voluntariat és una de les peces clau per a l’èxit de qualsevol esdeveniment esportiu; un ajut desinteressat que esdevé imprescindible per al bon funcionament i desenvolupament dels Jocs.A partir d’aquest mes de desembre i fins al 3 de febrer s’inicia la campanya de captació de voluntariat. És necessari aplegar 600 voluntaris que cobreixin diferents àrees d’actuació: suport als equips, accessos, activitats paral·leles. La crida va dirigida a majors de 18 anys, i de 16 i 17 anys amb permís patern i/o matern.Les persones interessades poden inscriure’s en línia a la nostra web de Acell i a la de Special Olympics, així com a la de l’Ajuntament de Granollers. També, de forma presencial al Servei d’Esports de l’Ajuntament de Granollers.