Acord entre la CCMA, la Federació ACELL i SOCat per a la difusió dels Jocs Special Olympics.

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA),  Special Olympics Catalunya (SOCat) i la nostra Federació han firmat un acord de col·laboració per a la difusió de les activitats dels Jocs Special Olympics, que tindran lloc a Granollers del 30 de març al 2 d’abril.

Segons aquest acord, tant TV3 com Catalunya Ràdio, informaran i faran un ampli seguiment de totes les activitats de la 12a edició dels Jocs Special Olympics, que tindran lloc a Granollers del 30 de març al 2 d’abril. A més, Esport3 oferirà la cerimònia d’inauguració d’aquest esdeveniment esportiu i preparà un capítol especial del programa “Capacitats”.

Els Jocs Special Olympics són l’esdeveniment esportiu més important per a les persones amb discapacitat intel·lectual i un estímul al treball diari, el premi a les diferents competicions locals i territorials, i una excel·lent oportunitat per demostrar a la societat les capacitats i els valors dels i les esportistes amb discapacitat intel·lectual i, per tant, aconseguir complicitats solidàries i de respecte. A més, són un punt de trobada de milers d’esportistes, entrenadors, famílies i societat civil perquè els Jocs són competició però també convivència, activitats socials, lleure i sobretot reconeixement pel paper que les persones amb discapacitat intel·lectual juguen a la nostra societat.

Els Jocs Special Olympics tenen lloc cada quatre anys i a Catalunya se celebren des de l’any 1988. I aquest any 2023, Granollers tornarà a acollir aquest esdeveniment esportiu internacional per a persones amb discapacitat intel·lectual.

Aquesta 12a edició dels Jocs Special Olympics, l’organitzen la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL), Special Olympics Catalunya (SOCat) i l’Ajuntament de Granollers. La capital vallesana ja va acollir la 4a edició dels Jocs l’any 1994.

1.500 esportistes i 14 disciplines

Del 30 de març al 2 d’abril, 1.500 esportistes catalans, espanyols i internacionals competiran en diversos equipaments esportius municipals i espais de la ciutat de Granollers i en una quinzena de disciplines esportives: bàsquet, floor ball (hoquei), petanca, ciclisme, programa YAP (per a infants), tenis, natació, tenis taula, handbol, futbol 5, futbol 7, atletisme, bàdminton, gimnàstica, pàdel, esgrima i rugbi.

Com novetat d’enguany, s’emetran en streaming diferents competicions per tal de facilitar-ne el seguiment als familiars dels participants; així com també es promocionarà la modalitat d’esports unificats, que fomentarà la igualtat i la inclusió.

Paral·lelament al calendari competitiu, els Jocs també contemplen una programació amb activitats que facilitaran la participació ciutadana, i amb què es promourà la integració i la conscienciació social. A més a més, s’implantarà un programa de voluntariat que donarà oportunitats a tothom, i un altre de formació per a centres de secundària amb l’objectiu d’ajudar a entendre la normalitat de la discapacitat intel·lectual.

Aquest acord s’emmarca en una de les missions que com a servei públic té la CCMA, que és la promoció i la difusió dels principals esdeveniments esportius i cívics de la societat de Catalunya.

ccma.cat

specialolympics.cat