Gran dia en el XXVII Campionat Territorial de Tarragona d’Atletisme, Memorial Carme Saldaña!

Ahir, es va tancar la temporada esportiva 2023-2024 a Tarragona amb un emotiu homenatge a Carme Saldaña, expresidenta del Club Alba de Reus, que ens va deixar el passat gener. El torneig, organitzat per la Federació ACELL- Special Olympics, es va celebrar a les pistes del Club Natació Reus Ploms i vam comptar amb la participació de 73 esportistes de 7 clubs tarragonins.

La competició va començar a les 10 h i va finalitzar a les 13:30 h, incloent diverses proves d’atletisme, com curses, salt de llargada, llançament de pes i proves adaptades. El lliurament de medalles es va fer per sèries, i el memorial va tenir lloc a les 12 h. Tots i totes les atletes van ser premiades segons la seva classificació i per la seva participació, i es van donar obsequis als clubs participants per part de l’Ajuntament de Reus.

Durant l’homenatge a Carme Saldaña, la nova presidenta del Club Alba de Reus, Rosa Planelles, amiga de Carme, va dir unes paraules sobre la seva tasca, després de sonar la seva cançó preferida: “Allò que és bonic”. Els i les esportistes del Club Esportiu Alba de Reus van descriure Carme amb adjectius que la caracteritzaven. A més, la presidenta de la Federació ACELL, Pepa Muñoz, l’alcaldessa, Sandra Guaita i la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, van parlar sobre la importància i l’impacte de Carme Saldaña en la seva comunitat.

També vam comptar amb la presència d’altres autoritats, incloent:

Aleix Rom, representant territorial de l’Esport a Tarragona de la Generalitat de Catalunya

Teresa Pallarés, senadora a les Corts Generals d’Espanya

Enrique Martín, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Reus

Mariluz Caballero, regidora d’Hisenda de l’Ajuntament de Reus

Joan Carles Gavaldà, membre de la Junta Directiva de la Federació Catalana d’Atletisme

Enric Blesa, director general de Special Olympics España

Mayte Lleti, presidenta de la Junta Territorial de Tarragona de la Federació ACELL

Ernest Aimemí, president del Consell Esportiu del Baix Camp

Isidre Guinjoan, president del Club Natació Reus Ploms

Serapi Colombo, membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL

Mercè Cuberta, membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL

Montse Cuberta, membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL

Finalment, es va obsequiar una placa en memòria de Carme Saldaña a les autoritats presents i a representants dels clubs de la secció tarragonina.

La jornada va concloure amb un dinar de germanor, seguit de música i balls amb els i les esportistes i monitores, acomiadant així la temporada esportiva d’una manera festiva i alegre.

Volem agrair la col·laboració de l’Ajuntament de Reus i el Club Natació Reus Ploms, així com el suport de la Generalitat de Catalunya, que van fer possible aquest esdeveniment.