Gran èxit a la IV Mostra Inclusiva d’Arts Escèniques a Vic.

El passat diumenge 26 de maig, l’Espai ETC de Vic va acollir amb gran èxit la IV Mostra Inclusiva d’Arts Escèniques: disCAPACITATS a l’Escenari. L’esdeveniment, que va començar a les 10:30 h i va finalitzar a les 13:30 h, va oferir entrada gratuïta en format de taquilla inversa, permetent als i les assistents contribuir de manera voluntària.

La jornada va presentar un programa divers i emocionant, amb la participació de diferents grups artístics que van captivar el públic amb les seves actuacions.

Programa de la Mostra

10:30 h a 10:50 h – CLUB CAR Grup Powart – “Els artistes internacionals”

Nou artistes internacionals van desplegar els seus talents en una combinació de música, poesia i dansa, demostrant com l’art pot transformar el món i les persones.

11:05 h a 11:25 h – Fundació SIQUE – “Sique Actua!”

Amb un repartiment de dotze artistes, aquest espectacle va celebrar la diversitat i la fortalesa humana, posant en relleu l’amor propi i els talents únics de cada individu, en una actuació plena de música, cant i dansa.

11:40 h a 12:00 h – ACIDH – acidHcomedy- “El poble potes en l’aire”

Un grup de onze artistes va presentar una reflexió impactant sobre les guerres i les seves conseqüències, amb una cita memorable de Sèneca que ressonà entre el públic: “Una era construeix ciutats, una hora les destrueix”.

12:15 h a 12:35 h – CLUB CAR Grup Marian – “Romeu i Julieta”

Set artistes van reinterpretar la clàssica història de “Romeu i Julieta”, explorant temes com l’odi, el desamor i l’amor, i apropant els arquetips dels personatges a la nostra realitat contemporània.

Després de les dues primeres actuacions, es va projectar el documental Alquimistes Off, una producció de Francia Guijardo, directora de la companyia inclusiva de teatre de Santa Coloma de Gramanet, Alquimistes. El documental posa en relleu el valor del teatre i l’art en la vida de les persones, i compta amb testimonis de membres de la companyia sobre la situació durant el confinament.

La jornada es va tancar amb els parlaments de les autoritats presents, destacant la presència del Sr. Xavier Farrés, Tercer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Vic; Toni Garrich, Vicepresident 1er de la Federació ACELL; Mercè Cuberta, presidenta de la Junta Territorial de Barcelona de la Federació ACELL; Montse Cuberta i Dolo Ramón, membres de la Junta Directiva de la Federació ACELL; i Ferran Delgado, també membre de la Junta Directiva de la Federació ACELL. Així mateix, es va donar un obsequi tant al tinent d’alcalde com als directors i directores que van portar la preparació de les obres durant tot l’any.

La Mostra va ser un espai de trobada i celebració de la diversitat a través de les arts escèniques, demostrant que l’art és una eina poderosa per a la transformació social i personal. Els i les assistents van gaudir d’un matí ple d’emocions, reflexions i creativitat, destacant una vegada més la importància de donar suport a iniciatives inclusives i culturals.

Aquesta trobada va ser organitzada per la Federació ACELL- Special Olympics i va comptar amb col·laboració de l’Ajuntament de Vic i de l’Espai ETC de Vic.