Calella torna a acollir la Torxa dels Jocs Special Olympics Tarragona 2026

La ciutat, co-seu dels Jocs Barcelona–Calella 2014, ha acompanyat la flama al llarg del passeig Manuel Puigvert amb la participació destacada dels esportistes d’Esplai Mediterrani i ADIAM

Calella ha viscut avui una jornada especial amb el pas de la Torxa dels Jocs Special Olympics Tarragona 2026, que se celebraran del 9 al 12 d’octubre de 2026. La ciutat s’ha bolcat un cop més amb l’esport inclusiu i ha acompanyat la flama al llarg de tot el recorregut, des del Parc de les Veles fins a l’escenari de la Fira.

El punt de sortida ha estat el Parc de les Veles, a les 12.00 h, i la Torxa ha recorregut el passeig Manuel Puigvert fins arribar a l’escenari de la Fira, a la 13.00 h. Allà s’ha encès el peveter en un acte que ha comptat amb la participació destacada dels esportistes d’Esplai Mediterrani de la Fundació Marpi i d’ADIAM – Associació de Discapacitats de l’Alt Maresme, que han estat els protagonistes dels nou relleus previstos.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Calella, Marc Buch i Rigola, i de Zenovia Pavel, vocal de la Junta Directiva de la Federació ACELL–Special Olympics, acompanyats per Xavier Ferré i Giralt, secretari de la Federació. Tots dos han adreçat unes paraules als assistents abans de la cloenda, que ha tingut lloc a les 13.45 h.

Calella, part de la història dels Special Olympics

Calella no és una parada qualsevol de la Ruta de la Torxa. La ciutat va ser co-seu dels Jocs Special Olympics Barcelona–Calella 2014, una edició que va reunir 1.400 esportistes de 17 països i 500 persones voluntàries. L’any següent, va acollir els Campionats de Catalunya ACELL d’atletisme, handbol i petanca, amb prop de 500 esportistes. El 2023, Calella va tornar a rebre la Torxa amb motiu dels Jocs Special Olympics de Granollers.

Amb aquesta nova parada, la ciutat connecta el llegat de 2014 amb els Jocs de Tarragona 2026, que reuniran més de 1.700 esportistes amb discapacitat intel·lectual, 7 països europeus, 11 comunitats autònomes i 15 disciplines esportives. Serà l’edició amb més participació en uns Jocs Special Olympics celebrats a Catalunya des de 1992.

Els esportistes, protagonistes

La jornada ha tingut els esportistes com a veritables protagonistes. Els relleus han estat portats per membres d’Esplai Mediterrani i ADIAM, entitats que participen en competicions de la Federació ACELL i que formen part dels relleus previstos a Calella. La Torxa simbolitza entrenament, competició, esforç i el dret a formar part de l’esport en igualtat d’oportunitats.

Des de la Federació ACELL–Special Olympics s’ha destacat que Tarragona 2026 ha de servir per donar visibilitat als Jocs i, sobretot, perquè cada vegada més persones puguin entrenar, competir i progressar durant tot l’any.

Gràcies, Calella

L’acte ha finalitzat amb un agraïment explícit a la ciutat i a les entitats participants per tornar a estar al costat de Special Olympics i per fer possible aquest camí cap a Tarragona. La Ruta de la Torxa continuarà recorrent diferents ciutats de Catalunya i Andorra abans d’arribar a la ciutat amfitriona el 8 d’octubre de 2026.

Write a comment