La Federació ACELL en la defensa de la nova llei per l'esport català al Parlament

El Parlament de Catalunya va acollir el passat dia 13 de novembre, el debat de la proposició de nova llei de l'Esport a Catalunya de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) amb el suport de les federacions catalanes, entre elles la Federació ACELL. El president de la UFEC i representant de la comissió promotora, Gerard Esteva, hi va intervenir per defensar aquesta iniciativa. La ILP ja va aconseguir prop de 155.000 signatures que avalaven aquest suport per aconseguir una nova llei perquè l'esport arribi a tothom, amb una millor organització i amb més finançament públic. A partir d'ara, la nova llei, sense cap esmena a la totalitat i aprovada en el Parlament, continuarà el seu recorregut per a la seva tramitació parlamentària que acabarà amb l'aprovació de la llei. NOTA DE PREMSA DE LA UFEC El món de l'esport defensa la seva llei al Parlament . La força transformadora de l'esport, el seu abast i les demandes i necessitats del sector centren el discurs de defensa. . La nova llei reclama la simplificació administrativa, l'homologació internacional, el finançament digne i estable. El ple del Parlament de Catalunya ha debatut avui la totalitat de la proposició de llei de l'Esport en una sessió en què ha intervingut Gerard Esteva, president de la UFEC en representació de la comissió promotora. És un pas decisiu per la ILP que va aconseguir el suport de 154.492 signatures Esteva, davant la idea instal·lada que l'esport no s'ha de polititzar, ha defensat, per contra, l'esportivització de la política. El dirigent ha recordat que Pompeu Fabra, el primer president de la UFEC, afirmava que "la millor manera de transformar la societat és a través de l'esport", ha dit. Perquè l'esport "ens permet arribar a tothom". El president de la UFEC ha desgranat aquesta capacitat transformadora. N'ha posat diversos exemples. La pau olímpica que enarboraven els grecs antics: "una cultura que estava constantment en guerra però cada 4 anys feien una treva per celebrar els Jocs Olímpics", ha exposat; o com Nelson Mandela va aconseguir "la reconciliació d'un país a través de la selecció nacional de rugbi"; i, encara més recent, com la diplomàcia olímpica va "unir les dues Corees en els passats Jocs Olímpics d'hivern", ha reblat. Aquesta reivindicació de la força conciliadora de l'esport ha centrat la primera part de la defensa d'Esteva, davant un auditori on, a banda dels diputats i diputades del Parlament, hi han assistit, a les llotges de convidats, els principals presidents de federacions esportives, així com representants dels Consells esportius de Catalunya i de la resta d'actors del sector esportiu. El sector esportiu En la segona part, Esteva ha definit, a grans trets, l'univers de l'esport català en dades. Un sector que representa el 2,1% del PIB català i compta amb 70 federacions esportives, 12.500 clubs i entitats, 700 mil llicències, més de 3 milions de socis de clubs esportius, 45 consells esportius i més de 150 mil escolars que practiquen esport diàriament. A part, hem d'afegir-hi l'esport universitari, col·legis professionals i clústers empresarials. Unes xifres que ens permeten albirar l'abast de la importància i la permeabilitat de l'esport per incidir en molts àmbits de la vida de la ciutadania. Perquè l'esport representa una inversió en salut, en educació, en projecció internacional i en cohesió social. "L'esport és l'eina més de potent per a la cohesió social, la integració i la igualtat", ha dit Esteva. Les entitats esportives estan subjectes "a l'equilibri econòmic, als èxits esportius i, a més, a la implicació social. Una característica exclusiva del nostre sector", ha conclòs amb orgull. Demandes de la nova llei Per últim, el president de la UFEC ha exposat les demandes i necessitats del sector, resumits en tres punts cabdals per a la transformació del sistema. La simplificació administrativa de la regulació de les entitats, la creació d'una entitat paraigua del sector, la Unió d'Esports de Catalunya, homologable a la que disposen la resta de països d'Europa, i la necessitat de disposar d'un finançament digne, just i estable. Esteva ha acabat el discurs demanant la confiança de la cambra catalana per transformar la país i "convertir l'esport en el quart pilar fonamental de l'estat del benestar". Punt i seguit per la ILP La nova llei arriba al ple d'avui sense cap esmena a la totalitat. Avui és el punt de partida per la tramitació de la llei, el debat a la totalitat. Després es crearà una comissió de seguiment i treball, que finalitzarà amb l'aprovació de la llei.