LA FEDERACIÓ ACELL APOSTA PER L'ESPORT UNIFICAT

A partir d'aquesta temporada, la Lliga Catalana d'Handbol comptarà amb equips unificats, formats per jugadors amb i sense discapacitat intel·lectual. La temporada esportiva 2019-2020 arranca amb una important novetat en la Lliga Catalana d'Handbol de la Federació ACELL. A partir d'aquest curs, la competició d'handbol passarà a ser unificada, és a dir, que incorporarà a jugadors sense discapacitat. La lliga seguirà comptat amb els mateixos quatre equips: el Club Esportiu TEB, el Club Handbol Claret-Gràcia, l'Auria Handbol Igualada i el Dracs club d'Esport Adaptat, amb la diferència que tots ells incorporaran jugadors sense discapacitat a les seves files. La Lliga Catalana d'Handbol tindrà 7 jornades i s'intercalarà una jornada ordinària amb només jugadors amb discapacitat intel·lectual i una jornada unificada i així successivament durant tot el campionat. Aquesta iniciativa sorgeix dels passats Jocs Mundials Special Olympics d'Abu Dhabi, en que molts jugadors catalans van participar en la disciplina d'handbol unificat. L'experiència va resultar ser molt positiva i des de la Federació ACELL s'ha decidit seguir apostant per l'esport unificat per tal d'assolir la inclusió social, la integració i la normalització de les persones amb discapacitat intel·lectual, sense fer cap tipus de distinció. 9 d'octubre de 2019