ÈXIT DE PARTICIPACIÓ AMB MÉS DE 190 ESPORTISTES AL CAMPIONAT TERRITORIAL DE BÀSQUET CELEBRAT A BALAGUER

El passat dissabte dia 8 de febrer, el Pavelló INPACSA de Balaguer va acollir per dotzè any consecutiu, el Campionat Territorial de Bàsquet de la present temporada 2019-2020, aquesta vagada en la seva vint-i-novena edició. Aquest campionat va estar organitzat per la delegació territorial de la Federació Catalana d'esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual -ACELL- a Lleida, amb el suport de l'Ajuntament de Balaguer (que per dotzè any consecutiu, va cedir aquest magnífic espai per a la pràctica del bàsquet), el Consell Comarcal de la Noguera, el Consell Català de l'esport, la Diputació de Lleida, el Club Esportiu L'Estel de Balaguer (club amfitrió de la Federació ACELL que va regalar un esmorzar a cada participant gràcies a la col·laboració de mel i torrons Alemany), la Federació Catalana de Bàsquet R.T. Lleida (cedint els seus àrbitres sota cap cost), La Creu Roja (amb els seus sanitaris de forma voluntària) i el C.B. Balaguer (que va col·laborar amb el material i els voluntaris necessaris per poder realitzar un esdeveniment d'una magnitud com aquest), i amb el suport Special Olympics Catalunya, com a totes les competicions que organitza la Federació ACELL. Volem agrair a tots els seu suport i col·laboració. Van participar 192 esportistes amb discapacitat intel·lectual de tota la província de Lleida, un total d'onze clubs, competint en diferents categories en funció de les seves capacitats. Les categories de joc es van dividir en dos, incloent tres categories diferents per cada una: COMPETICIÓ BÀSQUET AMB REGLAMENT FIBA: Dividit en tres nivells en funció de les capacitats intel·lectuals i motrius dels participants. En la primera categoria van participar un total de 5 equips emportant-se la victòria del campionat l'equip Special Olympics Andorra, seguits de Salvador Seguí, Alba Stars, Asvolcall Down Lleida Blau i Força Lleida Aspros Unipreus. En la segona categoria, també amb un total de cinc equips participants, va guanyar l'equip d'Associació Talma, segons el C.E. l'Estel-C.B. Balaguer Vermell, tercers E.E. Llar de Sant Josep i seguits de Sedis Airam i del C.B. Mollerussa Acudam. La tercera categoria va comptar amb tres equips, guanyant l'equip Aspros Força Lleida, seguit d'Asvolcall Down Lleida Vermell i del C.E. l'Estel-C.B. Balaguer Blanc. PROVES INDIVIDUALS I ADAPTADES Dividit també en tres categories. A les proves individuals, 11 equips i 24 esportistes. A les proves adaptades de nivell IV, van competir 27 esportistes repartits amb 13 equips diferents. Per últim, les proves adaptades de nivell V, van competir 6 equips i 13 esportistes. Com sempre, cap participant de les proves adaptades es va quedar sense recompensa al seu esforç, rebent tots i cada un d'ells la seva medalla d'or, plata, bronze o participació en funció dels seus resultats. Podeu veure tots els resultats en els arxius adjunts.