EL FOMENT DE L'ESPORT INCLUSIU, UNA BONA MANERA DE RECORDAR A FRANCESC MARTÍNEZ DE FOIX

L'Estadi del Narcís de l'UE Sant Andreu de Barcelona va tornar a ser l'escenari del Torneig futbol 7 unificat en el III Memorial Francesc Martínez de Foix que va guanyar l'UE Sant Andreu-TEB. L'equip local va derrotar per 4-6 a l'Espanyol Special que va quedar en segona posició, mentre que la Penya Special Barça va ser tercer després de guanyar a UE Europa- ACIDH. L'objectiu del torneig, a part de recordar al que va ser president de la Federació ACELL i Special Olympics Catalunya, Francesc Martínez de Foix, és fomentar l'esport inclusiu amb persones amb i sense discapacitat i que puguin compartir un mateix espai i aprenguin uns dels altres. Tal i com comenta el director tècnic de la Federació ACELL, Manel Algeciras, "els jugadors amb discapacitat aporten els seu orgull i tarannà ja que posen en valor que no només és important guanyar. A més, tenir al costat com un company com per exemple un ex jugadors professional com l'Eloy Pérez del RCD Espanyol, fa que se sentin importants i protagonistes". Per a l'ex jugador del RCD Espanyol, Eloy Pérez, la competició unificada és "idea molt bonica per la unió de la tota la gent. L'Espanyol Special és una secció més del club i és molt positiu." El torneig organitzat per la Federació ACELL i Special Olympics Catalunya amb la col·laboració de la Unió Esportiva Sant Andreu i el Grup Cooperatiu TEB. Els equips i organització destaquen la gran importància d'aquesta competició i ja esperen poder gaudir i protagonitzar la següent edició del torneig. Imatges del III Torneig de futbol 7 unificat